Diensten

Wij bieden geen ´sjabloon-werk’ waarmee we gestandaardiseerde producten en diensten over u uitrollen. Wij gaan met u in overleg om uw vraag nader in beeld te brengen en van daar uit de opgaven SMART te bepalen. Uitgangspunt is verbeteringen in ùw bedrijfsvoering.

Onderstaande diensten bieden wij aan:

 

 

Daarnaast bieden wij diensten aan om uw organisatie over te laten gaan naar 'Het Nieuwe Werken', tijd 'tijd- en plaatsonafhankelijk werken'. Wij kijken naar het gehele bedrijfsproces, zoeken naar optimalisaties (gebruik makend van LEAN-principes) volgens de lijn van 'Bricks, Bites en Behaviour', maar concentreren ons vervolgens op de 'bricks'. Daarbij kan het gaan om aanhuur van gebouwen, verbouw van bestaande huisvesting of eigen ontwikkeling.

 

Haalbaarheidsanalyses,Businesscases en Optimalisaties

Haalbaarheidsanalyses en Business-cases

Wij werken in haalbaarheidsanalyses altijd vanuit de koppelingen van markt-inzicht, financierbaarheid, risicomanagement en de tijd die het duurt om tot resultaat te komen. Daarbij voeren we gevoeligheids-analyses uit. We testen zo in welke omstandigheden de haalbaarheid onder druk komt. Als het resultaat van de analyses positief is en de uitkomsten van de gevoeligheidsanalyse zich binnen de bepaalde marges bevindt, wordt dit vastgelegd in een Businesscase. Deze businesscase is basis voor de projectinrichting en –organisatie en het financieren van het project.

Periodiek herhalen we de gevoeligheidsanalyses om de businesscase te blijven monitoren.

 

Onze businesscases zijn voor diverse zorginstellingen, beleggers en ontwikkelaars een doeltreffend sturingsinstrument gebleken.

Top ^

 

Verbetering rendementen/performance van uw Vastgoed

Wij zijn expert in het optimaliseren en verbeteren van het financieel en onderhoudsmanagement van uw vastgoed.

Gedurende de levensduur van een gebouw zijn 80% van de kosten verbonden aan de exploitatie ervan. De overige 20% betreft de investering. De wijze waarop vastgoed is gefinancierd en de wijze waarop het onderhouds-management is georganiseerd speelt heeft een belangrijke financiële impact.

Grofweg hanteren wij drie insteken om de performance van uw vastgoed te verbeteren.

Het eerste is de wijze van financiering en waardering te optimaliseren. Zeker bij gemeenten en zorginstellingen hebben wij hier een track-record opgebouwd.

Wij sporen eventuele ‘mismatches’ op tussen eigenschappen van een object en de functies die er in zijn gehuisvest en de opbrengsten die het genereert. Vervolgens stellen we een plan op om de mismatches op te heffen en voeren die desgewenst uit.

Ten slotte is het Onderhouds-management van groot belang. Wij ondersteunen u met het formulieren van ambities, de rol van de verschillende vastgoedobjecten in uw bedrijfsvoering en daarvan afgeleid de gewenste conditie van het vastgoed. Vervolgens kunnen wij meerjarig de benodigde onderhoudsactiviteiten bepalen. Daarmee ontstaat grip op de kosten, gedurende de exploitatieperiode van het vastgoed.

 

Top ^

 

Samenwerkingen en Financieringsmodellen in grondexploitaties, vastgoed- en bouwopgaven

Financiering van vastgoedprojecten, -portefeuilles en gronden vraagt om gedegen kennis van de economie en financiën van vastgoed en vraagt veel creativiteit. Wij zetten businesscases op waarbij een stabiel en duurzaam rendement en courantheid van het vastgoed wordt gewaarborgd. Vanuit deze gedegen businesscases kunnen wij de financiering (bancaire of privaat) organiseren. Wij leveren specialistische kennis omtrent bouw- en planeconomie en accountancy.

Wij hebben zeer uitgebreide ervaring in het opzetten van samenwerkingen tussen private partijen en tussen private en publieke partijen. Onze expertise hebben we succesvol in meerdere gebiedsontwikkelingen als in bouw-vastgoedontwikkelingen ingezet. Dit, zowel tussen private partijen (ontwikkelaars, beleggers, bouwers, corporaties, zorginstellingen) als publiek-privaat.

Vertrouwen tussen de partners is een kernfactor van succes. Het helder en eerlijk communiceren inzake de doelen van elk van de partijen, de omgangsvormen etc. spelen hierin een belangrijke rol. Hier geven wij veel aandacht aan.

 

Wij geven het proces vorm en komen tot een samenwerkingsvorm en contract met daarin afspraken omtrent:

  • Rechtsvorm
  • Besluitvormingsorganen
  • Organisatie
  • Financiering
  • Risicomanagement
  • Inbreng expertises deelnemers
  • Planning
  • Regelingen omtrent onverwachtse omstandigheden of afscheid

 

Top ^

 

Projectmanagement in vastgoed, gebiedsontwikkeling en herstructureringsopgaven

Wij hebben zeer ruime ervaring in projectmanagement in vastgoedopgaven en gebiedsontwikkelingen. Wij hebben ca. 2.500 woningen ontwikkeld, diverse kantoren, gebouwen voor zorginstellingen, brede scholen, maatschappelijke voorzieningen (onder meer MFA’s).

In een vastgoedontwikkeling geven we samen met u het hele proces vorm van initiatief tot ingebruikname van een gebouw. We verzorgen:

  • De haalbaarheidsstudie en Businesscase
  • Financieringsmodel(len)
  • Procesontwerp en projectorganisatie
  • Instellen van een projectteam (stedenbouw, architect, constructeur e.d.)
  • Sturing van het project op basis van vooraf gemaakte targetafspraken in termen van planning, investering, te leveren eindproduct(en) en wijze van inbedding in uw vastgoedportefeuille.
  • Inhuizing
  • Verkoop van vastgoed of ontwikkelde gronden

 

Dit doen wij door de PRINCE-II methodiek te hanteren (link naar: certificaat). Hiertoe zijn we gecertificeerd.

 

Wij halen ’t beste uit de expertises aan tafel en streven naar vernieuwing en resultaten beter dan afgesproken in een efficiënt proces.

Duurzaamheid staat voorop. In elk project werken we met GPR ( link naar: http://www.gprgebouw.nl/) of BREAAM. (Link naar: https://www.breeam.nl/)

Top ^

 

Implementatie Het Nieuwe Werken in werkomgevingen

Wij ondersteunen uw organisatie om over te laten gaan naar ‘Het Nieuwe Werken’, het ‘tijd- en plaats-onafhankelijk werken’. Wij kijken naar het gehele bedrijfsproces, zoeken naar optimalisaties (gebruik makend van LEAN-principes) volgens de lijn van ‘Bricks, Bites en Behaviour’, maar concentreren ons vervolgens op de ‘bricks’. Wij organiseren en leiden het proces van idee naar inhuis-gerede werkomgeving. Daarbij kan het gaan om aanhuur van gebouwen, verbouw van bestaande huisvesting of eigen ontwikkeling.

Voor de Bits en Behaviour hebben wij samenwerkingen met specialisten op dat gebied.

 

Top ^

 

Interim-management

Wij verzorgen interim-management voor zorginstellingen, corporaties en ontwikkelaars. Referenties zijn opvraagbaar.

Top ^

 

Risicodragend Projectmanagement

Bij risicodragend projectmanagement brengt u het bouwproces na de definitiefase integraal onder de verantwoordelijkheid van BouwmanVastgoedconsultancy. Wij zijn uw aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor het project. U heeft maximale invloed tijdens het proces. Wij sturen het proces en contracteren de ontwerpende en uitvoerende partijen.

Wij bieden u een Resultaatgarantie. Dat wil zeggen dat u als opdrachtgever de zekerheid heeft van een eindresultaat dat voldoet aan de vooraf gestelde kaders van kwaliteit, budget en planning. Het risico zit namelijk bij BouwmanVastgoedConsultancy. Eventuele tegenvallers zijn voor rekening en risico van BouwmanVastgoedConsultancy. En meevallers delen we in onze partnership met u.

Ook in deze opdrachten werken bij volgens de PRINCE-II methode en Lean-methodiek. Zo leggen wij in elke fase volledig en transparant verantwoording af door middel van een fasedocument met verschillenanalyses.

Aanbesteding/Selectie en Contractering van ontwerpende en uitvoerende partijen verrichten wij transparant. Financiele risico’s dekt BouwmanVastgoedConsultancy af.

 

Top ^